فرصت ها و چالش های معلمان در مدارس دوره ابتدایی |
کد مقاله : 1254-5THEEPCK-FULL |
نویسندگان |
مارال علی اوغلی *1، صدیقه یوسف زاده2 1پردیس فاطمه الزهرا (س) تبریز 2استاد دانشگاه فرهنگیان |
چکیده مقاله |
وزارت آموزش و پرورش یکی از وزارت های مهم کشور در جهت تربیت آینده سازان کشور میباشد. بنابراین تربیت دانش آموزان متناسب با آرمانهای جمهوری اسلامی ایران و آموزش های همه جانبه متناسب با شرایط و اوضاع کنونی یکی از مهمترین مسئولیت های معلمان و مربیان می باشدکه چشم انداز مدیریت در مدارس عادی و چند پایه،مجموعه ای منحصر به فرد از فرصت ها و چالش هارا برای مربیان به ارمغان آورد. پژوهش حاضر با هدف بررسی چالش ها و فرصت های معلمان در مدارس ابتدایی با گرایش مدیریت کلاس درس در مدارس عادی و چندپایه دوره ابتدایی است. روش پژوهش از نوع تحلیل محتوای کیفی بود و جهت شناسایی فرصت ها و چالش های موثر بر مدیریت کلاس های عادی و چند پایه از دانشجو معلمان دانشگاه فاطمه الزهرا (س) تبریز و معلمان استان آذربایجان شرقی که تعداد205 نفر بوده ، با روش نمونه گیری تصادفی انتخاب شدند . ابزار گردآوری داده ها از نوع پرسشنامه محقق ساخته 35 سوالی بود و پایایی پرسشنامه بر اساس الفای کرونباخ 87/0 به دست آمد. نتایج حاصل از پژوهش نشان داد که مدیریت زمان و نحوه برخورد و تدریس معلم در کلاس درس در جهت پویایی و رشد و پرورش دانش آموزان از اهمیت ویژه ای برخوردار است ؛ به گونه ای که سبب تبدیل چالش های کلاس درس به فرصت ها شد . |
کلیدواژه ها |
فرصت ها ، چالش ها ، چند پایه ، مدارس ابتدایی، عادی. |
وضعیت: پذیرفته شده برای ارسال فایل های ارائه پوستر |