خود راهبری پداگوژیک در آموزش دروس مکان محورکلاسهای چندپایه |
کد مقاله : 1245-5THEEPCK-FULL |
نویسندگان |
علیرضا دویران * عضو هیات علمی دانشگاه فرهنگیان |
چکیده مقاله |
پژوهش حاضر نقش آموزش خود راهبر دروس مکان محور در کلاسهای چندپایه را با هدف یادگیری پایدار مفاهیم مکانی تبیین می کند. روش پژوهش از نوع مروری مبتنی بر ساختار کاربردی است که در آن بامطالعه نظری و کتابخانهای الگوی خود راهبری آموزش تبیین و سپس باتوجهبه مفاهیم درک شده، کاربست این شیوه در آموزش دروس مبتنی بر مکان درکتابهای مطالعات اجتماعی سوم تا ششم ابتدایی بررسی شده است، میپردازد. پژوهش حاضر به ارائه گامها و مراحل کاربست این شیوه در آموزش درسهای مکان پایه پرداخته است. یافتهها نشان میدهد که پایه اصلی مراحل این شیوه یادگیری منطبق بر تسهیلگری معلم بوده که باتوجهبه چندپایگی دانش آموزان ، تعداد دانشآموز، ترکیب و تناسب زمانهای آموزش و استراحت روزانه دانشآموزان در کلاسهای چندپایه،مطلوبیت آموزشی موثری را در ارائه مفاهیم مکان محور دارد. در نتیجه آموزش مبتنی برخودراهبری مشارکتی میتواند پایداری یادگیری در مفاهیم مکان پایه مرتبط با جغرافیا را به دنبال داشته باشد. |
کلیدواژه ها |
چندپایه، مطالعات اجتماعی، مکان محور، خود راهبر |
وضعیت: پذیرفته شده برای ارسال فایل های ارائه پوستر |