چگونگی تاثیر هوش مصنوعی بر دانش محتوای آموزشی(PCK) معلمان دوره ابتدایی
کد مقاله : 1228-5THEEPCK-FULL
نویسندگان
مریم خدارحمی *
عضو هیات علمی دانشگاه فرهنگیان
چکیده مقاله
در چشم‌انداز به سرعت در حال تحول آموزش، دو مفهوم محوری در شکل دادن به آینده آموزش و یادگیری در همه دوره‌های تحصیلی به ویژه دوره ابتدایی، ظاهر شده است: دانش(PCK) و هوش مصنوعی. بدین ترتیب این پژوهش با هدف بررسی چگونگی تاثیر هوش مصنوعی بر دانش محتوای‌آموزشی (PCK) معلمان دوره ابتدایی انجام شده است. روش به کار برده شده سنتزپژوهی است؛ شیوه جمع‌آوری اطلاعات مطالعه مقالات و کتاب‌های مرتبط در بازه‌ زمانی ۲۰۱۵ تا ۲۰۲۴ است؛ بر اساس چارچوب پریزما از بین مطالعات، در نهایت ۱۵ مطالعه در فرایند غربالگری انتخاب شد؛ و در راستای هدف پژوهش مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت. در نهایت یافته‌های حاصل از این پژوهش نشان داد: هوش مصنوعی می‌تواند ابزارهای قدرتمندی را برای ارتقای PCK معلمان ارائه دهد، اما نیازمند مدیریت دقیق و آگاهی از پیامدهای اخلاقی و استفاده از آن است. همچنین این پژوهش توصیه‌هایی برای استفاده از هوش مصنوعی در آموزش ابتدایی ارائه می‌دهد.
کلیدواژه ها
توسعه PCK؛ هوش مصنوعی در آموزش؛ سنتزپژوهی.
وضعیت: پذیرفته شده برای ارسال فایل های ارائه پوستر