| طراحی الگوی پارادایمی برنامه ی درسی مدارس نسل چهار بر اساس نظریه داده بنیاد | 
| کد مقاله : 1214-5THEEPCK-FULL | 
| نویسندگان | 
| محمدرضا  قلی پور *1، فائزه  زارعی نژاد2 1مدرس دانشگاه فرهنگیان و کارمند اداره آموزش و پرورش 2فرهنگی | 
| چکیده مقاله | 
| در چشمانداز انقلاب صنعتی چهارم که به سرعت در حال تحول است، برای مدارس بسیار مهم است که فراگیری و تنوع را در محیطهای خود در اولویت قرار دهند. از آنجایی که فناوری به شکلدهی دنیای ما مسیر میدهد، ضروری است که مؤسسات آموزشی دیدگاهها، زمینهها و تواناییهای متنوع دانشآموزان خود را بپذیرند پژوهش حاضر با هدف ارائه چارچوبی برای برنامه درسی انقلاب صنعتی چهارم صورت گرفته است. این پژوهش با رویکرد کیفی و با استفاده از روش پژوهش داده بنیاد از نوع نظام مند انجام شده است. جامعه ی پژوهش مدیران مستقل مدارس ابتدایی شهرستان ساوجبلاغ را در بر می گیرد. مشارکت کنندگان با استفاده ار نمونه گیری هدفمند و با روش ملاک محور انتخاب شدند. داده ها به وسیله ی مصاحبه ی نیمه ساختار یافته با 24 نفر از مدیران جمع آوری شد و به منظور تجزیه و تحلیل داده ها, کدگذاری به روش اشتراوس و کوربین در سه مرحله انجام شد. باز, محوری و انتخابی. یافته های پژوهش چارچوبی پنج عاملی را برای برنامه ی درسی مدارس نسل چهار ارائه داد که تمرکز بر حفظ هویت, تفکر, فرهنگ دانش آموزان در مواجهه با برنامه توسعه ملی و تحول جدید دارد. | 
| کلیدواژه ها | 
| برنامه ی درسی, مدارس نسل چهار, دوره ی ابتدایی | 
| وضعیت: پذیرفته شده برای ارسال فایل های ارائه پوستر | 
