طراحی الگوی پارادایمی برنامه ی درسی مدارس نسل چهار بر اساس نظریه داده بنیاد
کد مقاله : 1214-5THEEPCK-FULL
نویسندگان
محمدرضا قلی پور *1، فائزه زارعی نژاد2
1مدرس دانشگاه فرهنگیان و کارمند اداره آموزش و پرورش
2فرهنگی
چکیده مقاله
در چشم‌انداز انقلاب صنعتی چهارم که به سرعت در حال تحول است، برای مدارس بسیار مهم است که فراگیری و تنوع را در محیط‌های خود در اولویت قرار دهند. از آنجایی که فناوری به شکل‌دهی دنیای ما مسیر می‌دهد، ضروری است که مؤسسات آموزشی دیدگاه‌ها، زمینه‌ها و توانایی‌های متنوع دانش‌آموزان خود را بپذیرند
پژوهش حاضر با هدف ارائه چارچوبی برای برنامه درسی انقلاب صنعتی چهارم صورت گرفته است. این پژوهش با رویکرد کیفی و با استفاده از روش پژوهش داده بنیاد از نوع نظام مند انجام شده است. جامعه ی پژوهش مدیران مستقل مدارس ابتدایی شهرستان ساوجبلاغ را در بر می گیرد. مشارکت کنندگان با استفاده ار نمونه گیری هدفمند و با روش ملاک محور انتخاب شدند. داده ها به وسیله ی مصاحبه ی نیمه ساختار یافته با 24 نفر از مدیران جمع آوری شد و به منظور تجزیه و تحلیل داده ها, کدگذاری به روش اشتراوس و کوربین در سه مرحله انجام شد. باز, محوری و انتخابی. یافته های پژوهش چارچوبی پنج عاملی را برای برنامه ی درسی مدارس نسل چهار ارائه داد که تمرکز بر حفظ هویت, تفکر, فرهنگ دانش آموزان در مواجهه با برنامه توسعه ملی و تحول جدید دارد.
کلیدواژه ها
برنامه ی درسی, مدارس نسل چهار, دوره ی ابتدایی
وضعیت: پذیرفته شده برای ارسال فایل های ارائه پوستر