بررسی تاثیر بازیهای آموزشی بر افزایش یادگیری و توسعه شناختی در دانش آموز ابتدایی
کد مقاله : 1202-5THEEPCK-FULL
نویسندگان
پری ماه صحرائی1، آرزو احمدآبادی *2
1دانشجوی کارشناسی پیوسته دانشگاه فرهنگیان بجنورد
24. گروه مدیریت آموزشی، دانشگاه فرهنگیان، صندوق پستی 889-14665 تهران، ایران
چکیده مقاله
بازی به عنوان یک فعالیت سرگرمی شناخته شده تا یک فعالیت علمی؛ اما همین فعالیتِ سرگرمی می تواند برای دانش آموزان ابتدایی منجر به رشد شناختی، اجتماعی و عاطفی و تقویت تخیل و نوپدیدآوری شود چرا که برخلاف روش های تدریس قدیمی همانند سخنرانی و انتظار صرفا حفظ کردن نکات درسی،دانش آموز با دریچه جدیدی از آموزش و یادگیری مواجه می شود که یک فعالیت جدی مانند درس را با یک فعالیت خوشایند و دوست داشتنی برای او یعنی بازی تلفیق نموده،بنابراین فرایند آموزش برای او به صورت یادگیری عمیق صورت می گیرد و مطالب درس به حافظه بلند مدت او می روند. از این رو در آموزش و یادگیری محتوای دروس؛ تاکید بر بازی در دانش آموزان ابتدایی از اهمیت بسزایی برخوردار است. بنابراین پژوهش حاضر به دنبال بررسی نقش بازی و انواع بازی های جدید با تاکید بر توسعه شناختی و چگونگی رسیدن فکر به مغز و ایجاد یادگیری در دانش آموزان دوره ابتدایی است که با روش کیفی-توصیفی و بررسی اسناد مختلف در حال بررسی آن می باشد.
کلیدواژه ها
بازی، توسعه شناختی، یادگیری، نوپدیدآوری در بازی
وضعیت: پذیرفته شده برای ارسال فایل های ارائه پوستر