بررسی تاثیر بازیهای آموزشی بر افزایش یادگیری و توسعه شناختی در دانش آموز ابتدایی |
کد مقاله : 1202-5THEEPCK-FULL |
نویسندگان |
پری ماه صحرائی1، آرزو احمدآبادی *2 1دانشجوی کارشناسی پیوسته دانشگاه فرهنگیان بجنورد 24. گروه مدیریت آموزشی، دانشگاه فرهنگیان، صندوق پستی 889-14665 تهران، ایران |
چکیده مقاله |
بازی به عنوان یک فعالیت سرگرمی شناخته شده تا یک فعالیت علمی؛ اما همین فعالیتِ سرگرمی می تواند برای دانش آموزان ابتدایی منجر به رشد شناختی، اجتماعی و عاطفی و تقویت تخیل و نوپدیدآوری شود چرا که برخلاف روش های تدریس قدیمی همانند سخنرانی و انتظار صرفا حفظ کردن نکات درسی،دانش آموز با دریچه جدیدی از آموزش و یادگیری مواجه می شود که یک فعالیت جدی مانند درس را با یک فعالیت خوشایند و دوست داشتنی برای او یعنی بازی تلفیق نموده،بنابراین فرایند آموزش برای او به صورت یادگیری عمیق صورت می گیرد و مطالب درس به حافظه بلند مدت او می روند. از این رو در آموزش و یادگیری محتوای دروس؛ تاکید بر بازی در دانش آموزان ابتدایی از اهمیت بسزایی برخوردار است. بنابراین پژوهش حاضر به دنبال بررسی نقش بازی و انواع بازی های جدید با تاکید بر توسعه شناختی و چگونگی رسیدن فکر به مغز و ایجاد یادگیری در دانش آموزان دوره ابتدایی است که با روش کیفی-توصیفی و بررسی اسناد مختلف در حال بررسی آن می باشد. |
کلیدواژه ها |
بازی، توسعه شناختی، یادگیری، نوپدیدآوری در بازی |
وضعیت: پذیرفته شده برای ارسال فایل های ارائه پوستر |