| نحوه کنترل کودکان بیش فعال در مدارس ابتدایی: با رویکرد روایت پژوهی | 
| کد مقاله : 1201-5THEEPCK-FULL | 
| نویسندگان | 
| محمدجواد  پورعباسی *1، محسن  نوبخت2، امیررضا  دل آرا1، محمدجواد  جارسی1 1آموزش و پرورش 2دانشگاه فرهنگیان | 
| چکیده مقاله | 
| هدف پژوهش حاضر، آشنایی با ویژگی های کودکان بیش فعال و نحوه کنترل آنها در کلاس درس در دوره ابتدایی است. این پژوهش با رویکرد کیفی و روش روایت پژوهی انجام شد. در این تحقیق از طریق نمونه گیری هدفمند و بوسیله مصاحبه های نیمه ساختار یافته با سه نفر از معلمان و مشاوران مدارس شهرستان اردبیل، اشباع داده ها حاصل شد. در تحلیل داده ها از کدگذاری سه مرحله ای باز، محوری و انتخابی استفاده شد. در تحلیل و ادراک عمیق روایت های معلمان و مشاوران، چند مضمون اصلی شامل 1-مدیریت با زیرمضمون روش های مدیریت 2- چالش ها با زیرمضمون های چالش ها، نقش مدرسه و نقش خانواده 3- شناسایی با زیرمضمون های ویژگی ADHD، شناسایی ADHD و علل ADHD -4 حمایت با زیرمضمون کمک به دانش آموزان ADHDشناسایی شد. پس از انجام پژوهش مشخص شد که شناسایی این اختلال و نحوه برخورد درست با دانش آموزان مبتلا به آن، در بهبود کیفیت کلاس و تدریس معلم مثمر ثمر بوده و به کارگیری روش های درمانی از مشکلات آتی جلوگیری خواهد کرد. | 
| کلیدواژه ها | 
| روایت پژوهی، بیش فعالی، دوره ابتدایی | 
| وضعیت: پذیرفته شده برای ارسال فایل های ارائه پوستر | 
