تحول در آموزش ابتدایی: نقش یادگیری الکترونیکی تلفیقی در بهبود کیفیت یاددهی و یادگیری |
کد مقاله : 1182-5THEEPCK-FULL |
نویسندگان |
طیبه ابراهیمی *1، یاسمن اسکویی2 1عضو هیأت علمی (استادیار) 2عضو هیات علمی(مربی) |
چکیده مقاله |
این پژوهش با هدف بررسی تأثیر یادگیری تلفیقی در دوره ابتدایی، با ترکیب روشهای آموزش حضوری و الکترونیکی، انجام شده است. یادگیری تلفیقی به دلیل بهرهگیری از فناوریهای نوین آموزشی و ابزارهای تعاملی، پتانسیل ارتقای کیفیت آموزشی و افزایش انگیزه و مشارکت دانشآموزان را داراست. پژوهش حاضر به روش توصیفی-تحلیلی و با استفاده از منابع کتابخانهای به تحلیل مزایا و چالشهای این روش پرداخته است. نتایج نشان میدهد که یادگیری تلفیقی با به کارگیری فعالیتهای دریافتی، عملی و ارتباطی، امکان یادگیری معنادار و لذتبخش را برای دانشآموزان فراهم میآورد. همچنین، این روش با بهرهمندی از ابزارهای الکترونیکی برخط و غیر برخط، فرصتهای یادگیری انعطافپذیر و قابل شخصیسازی را ارائه میدهد. با اینحال، چالشهایی نظیر کمبود زیرساختهای مناسب، عدم آمادگی معلمان، و هزینههای پیادهسازی وجود دارد که باید به آنها توجه شود. این پژوهش با تأکید بر طراحی آموزشی صحیح، استفاده مؤثر از فناوری اطلاعات و ایجاد محیطهای یادگیری مشارکتی، نشان میدهد که یادگیری تلفیقی میتواند ابزار قدرتمندی برای ارتقای آموزش در دوره ابتدایی باشد. یافتهها برای معلمان، سیاستگذاران، و طراحان آموزشی در جهت بهبود کیفیت آموزش و تسهیل فرآیند یادگیری مفید است. |
کلیدواژه ها |
یادگیری، یادگیری الکترونیکی، یادگیری تلفیقی. |
وضعیت: پذیرفته شده برای ارسال فایل های ارائه پوستر |