روایتی از به کارگیری شیوه های نوین در تدریس دروس ابتدایی در مدارس استان اصفهان از دیدگاه کارورزان |
کد مقاله : 1174-5THEEPCK-FULL |
نویسندگان |
فاطمه ماهرانی *1، زهرا وحیدی2، سارا محمودی3 1دانشجو کارشناسی رشته آموزش ابتدایی دانشگاه فرهنگیان پردیس فاطمه الزهرا استان اصفهان 2دکترای برنامه ریزی درسی ، استاد مدعو گروه علوم تربیتی، دانشگاه فرهنگیان اصفهان، صندوق پستی -888 56441 اصفهان ایران 3دانشجو معلم کارشناسی آموزش ابتدایی، دانشگاه فرهنگیان استان اصفهان |
چکیده مقاله |
برای موفقیت در فرایند آموزش و یادگیری معلم باید کلاسی فعال و پر نشاط را برای دانش آموزان به وجود بیاورد، تا دانش آموزان در کلاس درس کمتر احساس خستگی داشته باشند و شوق آنها برای یادگیری بیشتر شود، که این امر با استفاده از روش های مدرن در تدریس محقق می شود.این پژوهش با هدف بررسی دیدگاه دانشجو معلمان کارورز درباره ی روش نوین در تدریس دروس ابتدایی طراحی شده است. روش تحقیق کیفی و از نوع روایت پژوهی است. جامعه آماری این پژوهش دانشجو معلمان کارورز هستند. و ابزایر پژوهش نیز مصاحبه نیمه ساختار یافته است. و مفاهیم به دست آماده از این روایت پژوهی در قالب هفت بعد 1-مفهوم آموزش مدرن و ضرورت 2-روش ها وابزارهای آموزش مدرن 3-نمونه ها و روش های موفق 4-مزایا و تاثیرات آموزش مدرن 5-چالش ها و موانع 6-یادگیری و فرایند تدریس 7-راهکارها برای بهبود چشم انداز در آینده طراحی شده است. |
کلیدواژه ها |
آموزش، تدریس، روش تدریس، روش تدریس مدرن، یادگیری |
وضعیت: پذیرفته شده برای ارائه شفاهی |