اهمیت آموزش و یادگیری مبتنی بربازی در پایه ابتدایی
کد مقاله : 1169-5THEEPCK-FULL
نویسندگان
فاطمه علیزاده فنانلو *
دانشجوی دانشگاه فرهنگیان
چکیده مقاله
از آنجا که بازی از ویژگی های حیاتی کودکان و حتی معنی و مفهوم زندگی آنها است، کودک در وضع و موقعیتی است که نمی تواند بازی نکند، بازی عاملی برای رشد و وسیله ای برای شادابی و نشاط و موجبی برای کسب تجارت، سببی برای ارزیابی و قدرت و موقعیت خویش، راهنما برای ورود در عرصه حیات اجتماعی و درسی برای آموزش قانون انضباط و اخلاق است. بنابراین آموزش دروس به وسیله بازی، از جمله سازوکارهایی است که می تواند جریان آموزش و یادگیری را در دوره ابتدایی به ویژه دوره اول(اول، دوم، سوم) به جریانی شوق انگیز، نشاط بخش، لذت بخش، خلاقیت پرور مبدل نمیاد. به کارگیری بازی های آموزشی برای تحقق بخشیدن به تعریف جدید یادگیری، می تواند زمینه آموزش محسوس یا غیر محسوس مهارت ها را فراهم نماید و مهارت های شناختی، خلاقیتی، عاطفی، جسمانی و اجتماعی را در به دانش آموزان ایجاد کند. طبق نتایج پژوهش های بررسی شده، استفاده از بازی های آموزشی توسط معلمان و مربیان آموزشی می تواند به ارتقا نگرش استفاده از روش های متنوع برای تدریس مفاهیم مختلف تحصیلی و شناسایی موانع عدم انگیزه و شوق این دانش آموزان مفید باشد. لذا به معلمان و آموزگاران محترم توصیه می شود از توجه به بازی های آموزشی غافل نشوند.
کلیدواژه ها
آموزش، یادگیری، بازی ، دوره ابتدایی
وضعیت: پذیرفته شده برای ارسال فایل های ارائه پوستر