بررسی طیفی از بازی های آموزشی در تدریس دروس ابتدایی |
کد مقاله : 1158-5THEEPCK-FULL |
نویسندگان |
مژده علیزاده * عضو هیئت علمی دانشگاه فرهنگیان فاطمه الزهرا س یزد |
چکیده مقاله |
بازی به عنوان یکی از روش های مفید و موثر در آموزش دروس ابتدایی محسوب می شود که نیاز به توجه ویژه دارد. هدف از این پژوهش «بررسی طیفی از بازی های آموزشی در تدریس دروس ابتدایی» است. روش پژوهش کیفی و با استفاده از منابع کتابخانه ای می باشد. نتایج پژوهش حاکی از آن است برخی از بازی هایی که در جهت افزایش رغبت دانش آموزان به دروس و افزایش یادگیری آنها می توانند در کلاس درس به کار گرفته شوند عبارتند از: بازی گروهی_امتیازی(برای سال سوم تا ششم ابتدایی)، بازی امتیازی بله_خیر(انفرادی)(برای سال دوم تا ششم ابتدایی)، بازی کارت سبزی(برای تقویت مهارت خواندن متعلمان سال اول و دوم و سوم ابتدایی)، بازی جمله بساز (سال اول و دوم ابتدایی)و بازی زود پیدا کن(اول تا سوم ابتدایی). بازی های فوق سبب می شوند که فضای کلاس حاکی از نشاط و سرور شده، لذا میزان استرس و اضطراب دانشآموز کاهش یافته و این امر سبب افزایش یادگیری او نیز می شود. مخصوصا در بازیهایی که به جای نمره از امتیاز یا کارت استفاده میشود دانش آموز تا حدی آرامش روانی بیشتری دارد و این احتمال وجود دارد که برای افزایش امتیازات خود سطح یادگیری و مطالعه اش را افزایش دهد. ضمن اینکه بازی های مطرح شده حاصل تفکر و تجربه محقق میباشند. پیشنهاد می شود معلمان ابتدایی در تدریس برخی دروس از بازی های فوق استفاده کنند. |
کلیدواژه ها |
بازی، آموزشی، تدریس، ابتدایی |
وضعیت: پذیرفته شده برای ارسال فایل های ارائه پوستر |