شناسایی مؤلفه های آموزش هیبریدی در کلاس های چند پایه |
کد مقاله : 1154-5THEEPCK |
نویسندگان |
بشرا لطف اللهی *1، جمال مرادپور2، سیده سارینا حسینی1 1آموزش و پرورش 2آموزش و پرورش، دانشگاه فرهنگیان |
چکیده مقاله |
این پژوهش تحت عنوان؛شناسایی مؤلفه های آموزش هیبریدی در کلاس های چند پایه ، از نوع پژوهش کیفی است که با روش سنتز پژوهی انجام گرفته است. در انجام پژوهش مؤلفه های ده گانه با شیوه پدیدار شناسی و انجام کد گذاری سه گانه استراوس و کوربین (کدگذاری باز، محوری و گزینشی) با بررسی و تحلیل ۳۳ مقاله(۲۱ مقاله با زبان انگلیسی و ۱۲ مقاله با زبان فارسی) و در نهایت انتخاب ۲۵ مقاله مرتبط با موضوع پژوهش (۱۶ مقاله انگلیسی و ۹ مقاله فارسی) انجام گرفته است. مضامین انتخابی تحت عنوان مؤلفه های ده گانه آموزش هیبریدی شامل:طرح تدریس آموزش هیبریدی،آموزش ترکیبی آنلاین و حضوری،آموزش ترکیبی آفلاین و حضوری،روش های ارزشیابی در آموزش هیبریدی،فعالیت های گروهی حضوری و مجازی،تولید محتوا در آموزش هیبریدی،رسانه های آموزشی در آموزش هیبریدی،تکالیف و پروژه های دانش آموزی در آموزش هیبریدی،نقش دانش آموزان در آموزش هیبریدی،نقش معلم در آموزش هیبریدی همراه با تعاریف و کاربردهای آنها در آموزش هیبریدی استخراج و معرفی شده اند. |
کلیدواژه ها |
آموزش هیبریدی،آموزش ترکیبی،معلم، پروژه های دانش آموزی،دانش آموز، آموزش حضوری،آموزش مجازی |
وضعیت: پذیرفته شده برای ارسال فایل های ارائه پوستر |