بررسی تأثیر هوش مصنوعی بر گسترش اهداف تربیت اسلامی با تکیه بر سلسله مراتب ساحت های تربیتی دانش آموزان
کد مقاله : 1153-5THEEPCK-FULL
نویسندگان
زهرا ممتاز *1، زهرا مسیبی2، اشرف میرحیدری3
1دانشجو کارشناسی آموزش الهیات پردیس فاطمه الزهرا دانشگاه فرهنگیان، صندوق پستی 8159646158، تهران، ایران
2دکتری مدیریت آموزشی،گروه علوم تربیتی، دانشگاه فرهنگیان، صندوق پستی 889-14665 تهران، ایران
3اشرف میرحیدری استاد یار گروه علوم تربیتی دانشگاه فرهنگیان، صندوق پستی- 56441888 تهران، ایران
چکیده مقاله
تربیت تمام ساحتی یا یکپارچه رویکردی است که در سال‌های اخیر موردتوجه دست ‌اندرکاران تعلیم‌وتربیت کشور قرار گرفته است. این رویکرد در پی آن است که تربیت همه‌جانبه و متوازنی را برای دانش‌آموزان به ارمغان بیاورد؛ تربیتی که شامل شش ساحت اساسی: اعتقادی؛ عبادی و اخلاقی؛ اجتماعی و سیاسی؛ زیستی و بدنی؛ زیبایی‌شناختی و هنری؛ علمی و فناورانه؛ اقتصادی و حرفه‌ای است. لذا هدف پژوهش حاضر، با مشخص کردن تاثیر هوش مصنوعی بر گسترش اهداف تربیت اسلامی با تکیه بر سلسله مراتب ساحت‌های تربیتی دانش آموزان بود که باتوجه به اهمیت تربیت تمام ساحتی دانش آموزان و افزایش تربیت اسلامی آنها مبتنی بر هوش مصنوعی. پژوهش حاضر با استفاده از روش تحلیل محتوا و با اتکا به منابع کتابخانه‌ای و مطالعه کتب و ‏مقالات با هدف تاثیر هوش مصنوعی بر تربیت اسلامی و تمام ساحتی دانش‌آموزان در دوره ابتدایی انجام شده است. یافته ها نشان می‌دهد تربیت تمام ساحتی و تربیت اسلامی دو مولفه به هم وابسته هستند که تحت تاثیر اجرای صحیح تربیت تمام ساحتی در مدارس بر اساس هوش مصنوعی می‌باشند نتایج نشان دادند هوش مصنوعی می‌تواند شش ساحت اساسی سند تحول را تحت تاثیر قرار دهد.
کلیدواژه ها
فناوری‌های نوین، تعلیم‌وتربیت، تمام ساحتی، سند تحول بنیادین، تربیت، ساحت‌های شش‌گانه.
وضعیت: پذیرفته شده برای ارسال فایل های ارائه پوستر