هوش مصنوعی و معلمان: همکاران جدید در کلاس درس ابتدایی |
کد مقاله : 1135-5THEEPCK-FULL |
نویسندگان |
علی کلانتری *1، زهره نیکی2 1دانشگاه شهید بهشتی تهران، تهران، ایران. 2دانشگاه بیرجند، بیرجند، ایران |
چکیده مقاله |
هوش مصنوعی (AI) بهعنوان یک فناوری نوین، در حال تغییر چشمگیر در سیستمهای آموزشی است و در محیطهای آموزشی ابتدایی نیز پتانسیل زیادی برای بهبود فرآیندهای تدریس و یادگیری دارد. این مقاله به بررسی کاربردهای هوش مصنوعی در کلاسهای درس ابتدایی، نقش آن در تعامل معلمان و دانشآموزان، و چالشها و فرصتهای مرتبط با پیادهسازی این فناوری در آموزش میپردازد. بهویژه، مقاله بر اهمیت هوش مصنوعی بهعنوان یک همکار هوشمند برای معلمان و ابزار توانمندسازی دانشآموزان تأکید دارد. هوش مصنوعی میتواند به شخصیسازی فرآیند یادگیری، ارتقاء کیفیت تدریس و ارزیابی عملکرد دانشآموزان کمک کند، اما استفاده از آن نیازمند توجه به مسائل اخلاقی، حریم خصوصی، و برابری در دسترسی به فناوری است. علاوه بر این، آموزش معلمان برای استفاده مؤثر از هوش مصنوعی و ایجاد زیرساختهای مناسب از الزامات کلیدی موفقیت این پیادهسازی است. مقاله به بررسی چالشهای موجود در استفاده از هوش مصنوعی در آموزش ابتدایی، از جمله نگرانیهای امنیتی، مسائل عدالت آموزشی، و نیاز به تغییر در برنامههای درسی و ساختارهای آموزشی میپردازد. در نهایت، پیشنهاداتی برای ایجاد راهبردهای مؤثر در استفاده از هوش مصنوعی در مدارس ابتدایی ارائه میدهد که میتواند به تحول نظامهای آموزشی و بهبود فرآیند یاددهی و یادگیری کمک کند. |
کلیدواژه ها |
هوش مصنوعی، معلمان، همکاران جدید، ابتدایی |
وضعیت: پذیرفته شده برای ارسال فایل های ارائه پوستر |