نقش بازی های آموزشی در میزان یادگیری دانش آموزان ابتدایی
کد مقاله : 1120-5THEEPCK-FULL
نویسندگان
رضا مسعودی *1، امیر پورشاهرودی2، رمضان پای برجای3، جواد نصیری وطن2
1دانشجوی کارشناسی رشته ی آموزش ابتدایی ، دانشگاه فرهنگیان استان گلستان
2عضو هیئت علمی، گروه آموزش معارف اسلامی، دانشگاه فرهنگیان، صندوق پستی ۸۸۹ _ ۱۴۶۶۵ تهران، ایران
3عضو هیئت علمی ،گروه آموزش معارف اسلامی ، دانشگاه فرهنگیان ، صندوق پستی ۸۸۹ _ ۱۴۶۶۵ تهران، ایران
چکیده مقاله
بازی، تنها یک سرگرمی ساده نیست؛ بلکه ابزاری قدرتمند برای یادگیری و رشد کودکان است. به خصوص در دوران ابتدایی که کودکان مشتاق کشف و تجربه هستند، بازی می‌تواند پل ارتباطی بسیار موثری بین دنیای بازی و دنیای یادگیری باشد. بازی ها می توانند یادگیری را جذاب تر کنند و به دانش آموزان کمک کنند تا مفاهیم درسی را بهتر بفهمند . بازی در آموزش یکی از روش های نوین و مناسب در امر آموزش و یادگیری است. روش های تعاملی مثل بازی؛ کمک می کند دانش آموزان به درک بهتری از مطالب برسند؛ و هنگام یادگیری خسته نشوند. پژوهش حاضر به روش کتابخانه ای و به شیوه ی توصیفی-تحلیلی و با استناد به مجلات و مقالات معتبر و مرتبط با این پژوهش نگاشته شده است. هدف از این پژوهش کنکاش و بررسی نقش بازی های آموزشی در میزان یادگیری دانش آموزان ابتدایی می باشد. بازی‌های آموزشی یک ابزار قدرتمند برای ارتقای کیفیت آموزش و یادگیری در دوره ابتدایی هستند. با استفاده مناسب از این ابزار، می‌توانیم محیطی شاداب و انگیزه‌بخش برای یادگیری ایجاد کنیم و به کودکان کمک کنیم تا به طور موثر و پایدار مطالب را فرا بگیرند.
کلیدواژه ها
بازی ، آموزش ، یادگیری ، دانش آموزان ابتدایی
وضعیت: پذیرفته شده برای ارسال فایل های ارائه پوستر