بررسی کاربرد هوش مصنوعی در آموزش ابتدایی
کد مقاله : 1117-5THEEPCK-FULL
نویسندگان
فاطمه صحرائی *
آموزگار آموزش و پرورش
چکیده مقاله
هدف از این مطالعه بررسی آگاهی معلمان دوره ابتدایی از هوش مصنوعی (AI) و چگونگی کاربرد آن در آموزش ابتدایی است. این نظرسنجی به صورت آنلاین انجام شد و شامل 100 معلم شاغل در منطقه شهری بود. داده های جمع آوری شده از نظر سابقه تدریس، جنسیت، میزان تحصیلات دسته بندی شده و با استفاده از آزمون تی و آنالیز واریانس یک طرفه مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت. نتایج این مطالعه به شرح زیر است. اول، معلمان ابتدایی در مورد ویژگی های کلی هوش مصنوعی و نحوه اعمال آن در امور آموزشی، نیاز به آموزش دارند. دوم، در بین معلمان ابتدائی، معلمانی که در دانشگاه فرهنگیان تحصیل کرده اند آگاهی بالاتری در رابطه با هوش مصنوعی دارند. در زمینه‌ی استفاده از هوش مصنوعی، کلاس‌های علوم بالاترین اولویت را برای هوش مصنوعی در میان دروس ابتدایی داشتند. از نظر معلمان به ترتیب شاخص "شخصی‌سازی فرایند یادگیری" و شاخص " تجزیه و تحلیل پیشرفت دانش‌آموزان" بیشترین کاربرد مورد استفاده برای دانش‌آموزان ابتدایی می‌تواند باشد.همچنین پاسخ ها در مورد سن مدرسه ای که در آن آموزش هوش مصنوعی باید برای اولین بار اعمال شود کلاس پنجم تا ششم ابتدایی و کلاس سوم تا چهارم ابتدایی بیشترین تعداد نظر را به خود اختصاص دادند.
کلیدواژه ها
هوش مصنوعی، آموزش ابتدایی، معلمان ابتدایی
وضعیت: پذیرفته شده برای ارسال فایل های ارائه پوستر