بررسی ارتباط تصاویر با متن درس،محتوا و اهدف کتاب فارسی پایه پنجم ابتدایی
کد مقاله : 1116-5THEEPCK-FULL
نویسندگان
حسین رضائی اوجقاز *، مرتضی بازدار قمچی قیه
دانشگاه فرهنگیان
چکیده مقاله
اهمیت کتاب فارسی در چند دهه اخیردر نظام آموزشی کشورمان دوچندان شده است، از این رو دانستن اهداف بخش های مختلف این کتاب برای آموزش بهتر ضروری است. هدف این پژوهش،بررسی ارتباط تصاویر با متن درس، تحلیل محتوا و اهدف کتاب فارسی پایه پنجم ابتدایی است.شیوه جمع آوری داده ها،کیفی و از نوع تحلیل محتواست جامعه مورد مطالعه کتب فارسی دوره ابتدایی که کتاب فارسی پایه پنجم انتخاب و بررسی شده است. روش انجام این تحقیق،روش تحقیق تحلیل محتوای کیفی به صورتی که کتاب فارسی پایه پنجم بررسی شده است. یافته های این تحقیق نشان می دهد تصاویر استفاده شده برای متن درس مطابق با اهداف آموزشی درس و مناسب سن کودک بوده وکاملا با متن درس مرتبط است. همچنین محتوا و موضوعاتی که برای دروس انتخاب شده برپایه اهداف خاصی انتخاب شده است و باتوجه به سن کودک اکثر دروس کتاب از داستان استفاده شده و بر نکات تربیتی تاکید فراوان شده است.
کلیدواژه ها
پایه پنجم،تحلیل و برسی تصاویر،کتاب فارسی،اهداف،متن درس.
وضعیت: پذیرفته شده برای ارائه شفاهی