یادگیری و تدریس به شیوه ترکیبی در مدارس ابتدایی |
کد مقاله : 1095-5THEEPCK-FULL |
نویسندگان |
فاطمه امیری *1، امیرحسین توانگر2، آیدا فخارنژاد3 1استاد مدعو دانشگاه فرهنگیان تهران 2دانشجوی دانشگاه فرهنگیان شیراز 3دانشجوی دانشگاه فرهنیگان شیراز |
چکیده مقاله |
دسترسی به آموزش با کیفیت برای رشد وتوسعه امرحیاتی است. سبک تدریس عنصر مهمی در اموزش است . تدریس مشارکتی و فعال یکی از بهترین روشهای تدریس در مقطع ابتدایی می باشد. پژوهشگران حیطه تعلیم و تربیت امروزه بر این باورند که جهت ایجاد یادگیری مادام العمر و غلبه بر نیازهای قرن 21 معلمان باید به دانش آموزان راههای یادگیری را آموزش بدهند. امروزه تمام کودکان دبستانی باید با واقعیتها و مفاهیم علمی آشنا شوند زیرا لازمه زتدگی در عصر حاضر است. استفاده از تکنولوژی های جدید درکلاس های درس به منظور آموزش وتسهیل یادگیری، امری ضروری است. آنچه در ارتباط با آموزش و یادگیری در دنیای کنونی ارزشمند است توانایی پردازش اطلاعات است. روشهای فعال تدریس که برگرفته از الگوهای یادگیرنده محور هستند به گونه ای که ذهن انسان در آن فعال شودو مهارتهای و قابلیتهای ذهنی تقویت شوند. یکی ازپیشرفت های کلیدی، ادغام روزافزون ابزار های دیجیتال، مانند واقعیت افزوده(AR)و واقعیت مجازی(VR) استفاده از هوش مصنوعی(AI) ویادگیر ی ماشین(ML) است. هوش مصنوعی با ظهور خود در عرصه تعلیم و تربیت انقلاب عظیم به پا کرده است،که در پاسخ گویی به مسائل انگیزشی، نیازهای فردی،شناسایی خلاء های یادگیری ،استفاده از محتوای هوشمند مورد استفاده قرار می گیردو کمک می کند تا سیستم ناکارامد اموزشی بهبود یابد. هدف در این پژوهش بررسی سبک تدریس مدارس ابتدایی است که به سمت استفاده ترکیبی از فناورهای و دستاوردهای هزاره سوم ، همراه مشارکت دانش اموزان و بازآموزی معلمان خواهد بود. روش مطالعه کتابخانه ای با استناد به مقالات و منابع علمی است. |
کلیدواژه ها |
یادگیری، تدریس، مدارس ابتدایی،شیوه ترکیبی،هوش مصنوعی |
وضعیت: پذیرفته شده برای ارسال فایل های ارائه پوستر |