بررسی تأثیر بازی های آموزشی بر میزان یادگیری دانش آموزان ابتدایی
کد مقاله : 1077-5THEEPCK-FULL
نویسندگان
مریم سهرابی *
دانشگاه فرهنگیان شهید باهنر شیراز
چکیده مقاله
بازی های آموزشی به عنوان یکی از بهترین سرگرمی برای دانش آموزان هستند و دانش آموزان در خلال آنها یک سری مطالب منسجم و سازمان یافته را یاد میگیرند. این بازی ها می توانند در به تحقق رساندن چندین هدف آموزشی به معلمان کمک کنند. هدف از پژوهش حاضر بررسی تاثیر بازی های آموزشی، بر میزان یادگیری دانش آموزان ابتدایی می باشد. روش پژوهش از نوع مروری بوده است.و به منظور گرد آوری از کتاب ها و مقاله های معتبر مرتبط با موضوع استفاده شده است و نتایج پژوهش های انجام شده حاکی از آنند که بازی در آموزش یکی از روش های تعاملی موفق در یادگیری دانش آموزان و فراگیران است. آموزش و یادگیری همراه با بازی کمک میکند، تا دانش آموزان مطالب را عملی یاد بگیرند و یادگیری عمیق صورت گیرد.و همچنین بازی های آموزشی به دلیل عدم ترس دانش آموزان از قضاوت و ارزشیابی، ایجاد فضای شاد و تعامل دانش آموزان با یکدیگر به یادگیری بیشتر و بهتر و پیشرفت تحصیلی منجر میشود.
کلیدواژه ها
آموزش با بازی،دانش آموز ابتدایی ،تاثیر بازی در یادگیری،پیشرفت تحصیلی
وضعیت: پذیرفته شده برای ارسال فایل های ارائه پوستر