کاربرد هوش مصنوعی در شخصیسازی آموزش ریاضی ابتدایی: مروری بر روشها و چالشها |
کد مقاله : 1064-5THEEPCK-FULL |
نویسندگان |
فهیمه کلاهدوز * دانشگاه فرهنگیان اصفهان |
چکیده مقاله |
با پیشرفت سریع فناوریهای نوین، هوش مصنوعی به یکی از ابزارهای کلیدی در تحول آموزش و یادگیری تبدیل شده است. این مقاله به بررسی کاربردهای هوش مصنوعی در شخصیسازی آموزش ریاضی در مقطع ابتدایی میپردازد. هوش مصنوعی میتواند با ارائه آموزشهای شخصیسازیشده، ارائه بازخورد فوری و دقیق و شبیهسازی محیطهای یادگیری جذاب، تجربه یادگیری دانشآموزان را بهبود بخشد. در عین حال، چالشهایی نظیر هزینههای بالا، نیاز به زیرساختهای پیشرفته، مسائل اخلاقی و حریم خصوصی، و مقاومت در برابر تغییرات نیز مانع بهرهبرداری کامل از این فناوری میشود. این مقاله همچنین نگاهی به آینده آموزش ریاضی مدرسهای با هوش مصنوعی دارد، از جمله ایجاد کلاسهای هوشمند، استفاده از فناوریهای واقعیت افزوده و مجازی و گسترش دسترسی به آموزش باکیفیت در مناطق کمبرخوردار. علاوه بر این، نقش معلمان در بهرهگیری موثر از هوش مصنوعی به عنوان تسهیلگران یادگیری همچنان حیاتی باقی میماند. در پایان، با ارائه پیشنهاداتی عملی برای بهبود شرایط اجرای این فناوری، بر اهمیت سرمایهگذاری در زیرساختها و آموزش نیروی انسانی تأکید شده است. |
کلیدواژه ها |
هوش مصنوعی، آموزش ریاضی ابتدایی، شخصیسازی آموزش، واقعیت افزوده، یادگیری تطبیقی |
وضعیت: پذیرفته شده برای ارسال فایل های ارائه پوستر |