بررسی سبک های تدریس و سیره پیامبر در تبلیغ اسلام ودلالت های آن بر فرایند یاددهی- یادگیری |
کد مقاله : 1063-5THEEPCK-FULL |
نویسندگان |
مریم شریفی دروازه *1، مرضیه شریفی دروازه2، مینو شریفی دروازه3 1گروه آموزش علوم تربیتی، دانشگاه فرهنگیان،تهران، ایران 2دانش آموخته کارشناسی ارشد مدیریت آموزشی، دانشگاه تهران، تهران،ایران. 3استاد مدعو دانشگاه فرهنگیان و معلم ابتدایی آموش و پرورش |
چکیده مقاله |
سبک عنصر مهمی در تدریس است. سبک تدریس نشان دهنده کیفیت رفتارهایی است که معلم در رهبری کلاس به کار می برد؛ به عبارتی سبک تدریس اشاره به رفتارهایی دارد که معلم در تعاملاتش با فراگیران از خود نشان می دهد و نقش مهمی در جنبه های مختلف یاددهی ایفا می کند. همچنین سیره رسول اکرم، طرز رفتار رسول اکرم، نوع رهبرى و مدیریت رسول اکرم یکی از عوامل نفوذ و توسعه اسلام است.بر این اساس، پژوهش حاضر پس از تبیین مفهوم سبک تدریس و بررسی انواع سبک های تدریس از دیدگاه متخصصین تعلیم وتربیت،به بررسی سبک وسیره پیامبر در تبلیغ اسلام وبهره گیری از آن درسبک تدریس معلمان پرداخته است. روش اجرای مقاله توصیفی-تحلیلی می باشد واز منابع کتابخانه ای ومقالات برای گردآوری اطلاعات استفاده شده است.یافته های پژوهش حاکی از این امر است که بعضی از رویکردهای سبک های تدریس برای تجارب یاددهی-یادگیری بسیار موثر واقع شده اند،مخصوصا زمانی که معلم از سبک هایی استفاده می کند که میزان فعالیت ومشارکت دانش آموزان وانعطاف پذیری معلم درجریان یاددهی-یادگیری افزایش می یابد. |
کلیدواژه ها |
سبک تدریس،یاددهی-یادگیری،سیره پیامبر |
وضعیت: پذیرفته شده برای ارسال فایل های ارائه پوستر |