کاربرد هوش مصنوعی در توسعه روش‌های آموزشی تطبیقی برای بهبود یادگیری فعال
کد مقاله : 1055-5THEEPCK-FULL
نویسندگان
مریم شمی فر *
هیات علمی دانشگاه فرهنگیان
چکیده مقاله
هدف:این مقاله به بررسی کاربردهای هوش مصنوعی در توسعه روش‌های آموزشی تطبیقی و تأثیر آن بر بهبود یادگیری فعال پرداخته است. استفاده از هوش مصنوعی در آموزش با تحلیل داده‌های مربوط به عملکرد و پیشرفت دانش‌آموزان و تنظیم محتوای آموزشی بر اساس نیازهای فردی، توانایی بهبود فرآیند یادگیری شخصی‌سازی‌شده را دارد. روش پژوهش:روش پژوهش توصیفی و از نوع مروری سیستماتیک است. برای جمع‌آوری داده‌ها، جستجوی سیستماتیکی در پایگاه‌های علمی معتبر انجام شد. در جستجوی اولیه، تعداد 71 مقاله به دست آمد که شامل مطالعات تجربی و پژوهش‌های مرتبط با کاربرد هوش مصنوعی در آموزش بودند.که در نهایت پس از اعمال معیارهای ورود و خروج ، تعداد 19 مقاله برای ورود به پژوهش انتخاب شدند. یافته ها:در این مقاله، ضمن معرفی کاربردهای مختلف هوش مصنوعی در بهبود یادگیری فعال، به چالش‌ها و محدودیت‌های موجود در پیاده‌سازی این فناوری پرداخته و راهکارهایی برای غلبه بر این مشکلات ارائه شده است. نتایج:نتایج پژوهش نشان می‌دهد که هوش مصنوعی می‌تواند با افزایش تعاملات دانش‌آموزان، ارائه بازخورد سریع، و ایجاد محیط‌های یادگیری هوشمند، فرآیند یادگیری را بهبود بخشد و نقش مؤثری در ارتقای کیفیت آموزشی داشته باشد.
کلیدواژه ها
هوش مصنوعی، روش‌های تطبیقی آموزشی، یادگیری فعال، یادگیری شخصی‌سازی‌شده، چالش‌ها و راهکارها
وضعیت: پذیرفته شده برای ارسال فایل های ارائه پوستر