تجربیات تأثیر ارزشیابی کیفی-توصیفی در استرس و اضطراب دانش آموزان مقطع ابتدایی |
کد مقاله : 1044-5THEEPCK-FULL |
نویسندگان |
حدیثه محمدآبادی1، معصومه محمدآبادی *2 1معلم شاغل در آموزش و پرورش 2شهرک امام خمینی خ عدل 8 پ 27 |
چکیده مقاله |
ارزشیابی یکی از مهمترین مراحل فرایند آموزش است و ابزاری را فـراهـم می سازد تا به وسیـله آن سیستم آموزشی فعالیتهای خود را مورد بازنگری قرار دهد. ارزشیابی کیفی توصیفی روشی نوین در ارزیابی یادگیری است که به جای تمرکز بر نمرات عددی، بر توصیف دقیق پیشرفت و نقاط قوت و ضعف دانشآموزان تمرکز دارد. این نوع ارزشیابی، روشی جامع و مؤثر برای ارزیابی یادگیری دانشآموزان است که به رشد همه جانبه آنها کمک میکند. اجرای موفق این نوع ارزشیابی، نیازمند آموزش و توانمندسازی معلمان، مشارکت فعال اولیاء و ایجاد زیرساختهای مناسب در مدارس است.در این تحقیق به بررسی نقش ارزشیابی کیفی-توصیفی در کاهش اضطراب در مقایسه با روش ارزشیابی کمی پرداخته شده است. بر اساس نتایج مشاهده شده بین میزان اضطراب در دانش آموزان با ارزشیابی توصیفی و دانش آموزان مشمول ارزشیابی کمی تفاوت معنی داری وجود دارد، بطوریکه میزان اضطراب در دانش آموزان با ارزشیابی توصیفی کمتر از دانش آموزان مشمول ارزشیابی کمی است.هدف ازپژوهش حاضر بررسی ساختار و تاثیر ارزشیابی کیفی در استرس و اضطراب دانش اموزان ابتدایی است. |
کلیدواژه ها |
ارزشیابی ، دانش آموز ، اضطراب ، خلاقیّت |
وضعیت: پذیرفته شده برای ارسال فایل های ارائه پوستر |