بررسی نقش فناوری های نوین و هوش مصنوعی در توسعه ی روش های تدریس آموزشی: رویکردی مروری در آموزش ابتدایی |
کد مقاله : 1041-5THEEPCK-FULL |
نویسندگان |
رزا حسین زاده *1، پرستو جودی2 1دانشجوی کارشناسی ارشد تحقیقات آموزشی، دانشگاه محقق اردبیلی، اردبیل، ایران. 2دانشجوی کارشناسی ارشد روانشناسی تربیتی، دانشگاه محقق اردبیلی، اردبیل، ایران |
چکیده مقاله |
هدف پژوهش حاضر، بررسی نقش فناوری های نوین و هوش مصنوعی در توسعه ی روش های تدریس آموزشی با رویکردی مروری در آموزش ابتدایی می باشد. روش پژوهش حاضر کیفی و در قالب مروری ـ توصیفی می باشد. برای گردآوری داده ها، از منابع معتبر علمی، اسناد موجود و مطالعات کتابخانه ای استفاده شد. این اطلاعات به صورت توصیفی، تحلیل و تفسیر شد. یافته های پژوهش حاضر نشان می دهد که فناوری های نوین و هوش مصنوعی در توسعه ی روش های تدریس آموزشی در6 بعد نقش موثری دارد. شامل توانمند کردن دانش آموزان با و بدون چالش های فیزیکی و یادگیری، یادگیری عمیق تر و معتبر مسائل آموزشی توسط هوش مصنوعی، بهبود آمادگی دانش آموزان برای ورود به مقاطع بالاتر، آموزش معلمان و توسعه ی حرفه ای آنها، رفتار و مدیریت کلاس، بازخورد و امتیازدهی است. نتایج پژوهش نشان داد که توانمند کردن دانش آموزان با و بدون چالش های فیزیکی و یادگیری توسط هوش مصنوعی منجر به یادگیری عمیق تر و معتبر مسائل آموزشی شده و در راستای آن آمادگی دانش آموزان را برای ورود به مقاطع بالاتر بهبود می بخشد. همچنین عملکرد حرفه ای معلمان، رفتار و مدیریت کلاس توسط آنها و در نهایت بازخورد و امتیازدهی در توسعه ی روش های تدریس آموزشی از طریق هوش مصنوعی ارتقاء می یابد. |
کلیدواژه ها |
فناوری های نوین، هوش مصنوعی، روش تدریس، آموزش ابتدایی. |
وضعیت: پذیرفته شده برای ارائه شفاهی |