بررسی روش های تدریس فعال در فرایند یاددهی و یادگیری دانش آموزان دوره ابتدایی |
کد مقاله : 1026-5THEEPCK-FULL |
نویسندگان |
ریحانه ستاری شیراز *1، هانیه ستاری شیراز2 1دانشجوی کارشناسی آموزش ابتدایی، دانشگاه فرهنگیان، پردیس فاطمه زهرا (س) تبریز 2دانشجوی کارشناسی، رشته آموزش ابتدایی، دانشگاه فرهنگیان، پردیس فاطمه زهرا (س) تبریز |
چکیده مقاله |
در رویکرد فعال برخلاف رویکرد سنتی تدریس ، که معلم انتقال دهنده اطلاعات و محور یادگیری بود، نقش راهنما و تسهیل کننده را بر عهده دارد و دانش آموز در فرایند تدریس با فعالیت های خود، مهارت و توانایی های بالقوه اش را به فعل در می آورد. در این رویکرد، دانش آموز فعال است، مسائل را کشف و حل میکند، سوال میکند، با همیاری دیگران یاد میگیرد و در نهایت فرآیند محور است.هدف پژوهش حاضر بررسی روش های تدریس فعال در فرایند یاددهی و یادگیری دانش آموزان دوره ابتدایی می باشد روش پژوهش حاضر از نوع توصیفی و مطالعات مروری است جهت گرد آوری اطلاعات از مطالعات کتابخانه شامل مقالات، پایان نامه ها، رساله ها و سایت هایی مانند sid, magiran, ... استفاده شددر یادگیری فعال دانش آموزان به عنوان فعال ترین شرکت کنندگان در فرایند یادگیری محسوب می شوند این باعث می شود که آنها احساس مسئولیت و تعهد بیشتری نسبت به یادگیری خود داشته باشند و انگیزه تحصیلی آن ها افزایش یابد همچنین یادگیری فعال به دانش آموزان این امکان را می دهد که مهارت های مختلفی را در یک زمان تمرین کنند.استفاده از روش های فعال تدریس میتواند بهبود چشمگیری در عملکرد تحصیلی دانش آموزان داشته باشد. |
کلیدواژه ها |
روش تدریس، یادگیری، روش تدریس فعال،دانش آموزان، دوره ابتدایی |
وضعیت: پذیرفته شده برای ارسال فایل های ارائه پوستر |