تاثیر بازی های آموزشی بر یادگیری دانش آموزان ابتدایی
کد مقاله : 1025-5THEEPCK-FULL (R1)
نویسندگان
ریحانه ستاری شیراز *1، هانیه ستاری شیراز2
1دانشجوی کارشناسی آموزش ابتدایی، دانشگاه فرهنگیان، پردیس فاطمه زهرا (س) تبریز
2دانشجوی کارشناسی، رشته آموزش ابتدایی، دانشگاه فرهنگیان، پردیس فاطمه زهرا (س) تبریز
چکیده مقاله
بازی هایی که کودکان با کمک آنها بتوانند مفاهیم را ساده‌تر یادبگیرند، بازی های آموزشی می نامند بازی های آموزشی به سبب آنکه موجب تقویت حواس و رشد قوای ذهنی و اجتماعی کودک می شود می تواند یادگیری دانش آموزان را افزایش دهدهدف پژوهش حاضر تاثیر بازی های آموزشی بر یادگیری دانش آموزان ابتدایی می باشد روش پژوهش حاضر از نوع توصیفی و مطالعات مروری است جهت گرد آوری اطلاعات از مطالعات کتابخانه شامل مقالات، پایان نامه ها، رساله ها و سایت هایی مانند sid, magiran, ... استفاده شددر انجام بازی می توان مطالب درسی و آموزشی را به صورت غیر مستقیم و عملی به دانش آموزان آموخت و این یادگیری نیز عمیق تر و پایدارتر می شود زیرا دانش آموزان با علاقه درگیر یادگیری می شوندتحقیقات نشان داده است که بازی نقش بسزایی بر یادگیری و رشد کودکان دارد. از طریق بازی ، کودکان می توانند محیط خود را کشف کنند ، مهارت های اجتماعی را توسعه دهند و توانایی های شناختی خود را تقویت کنند. بازی همچنین به کودکان کمک می کند تا مهارت حل مسئله ، خلاقیت و تخیل را توسعه دهند.
کلیدواژه ها
بازی های آموزشی، یادگیری، دوره ابتدایی
وضعیت: پذیرفته شده برای ارسال فایل های ارائه پوستر