نقش فعالیت های خلاقانه و بازی های آموزشی در یادگیری دانش آموزان ابتدایی |
کد مقاله : 1022-5THEEPCK-FULL |
نویسندگان |
لیلا عباسزاده * بنت الهدی |
چکیده مقاله |
پژوهش حاضر به منظور آشنایی با نقش فعالیت های خلاقانه و بازی های آموزشی در یادگیری دانش آموزان ابتدایی می باشد با توجه به اینکه امروزه کودکان از بازی های سنتی دور شده اند و به سمت بازی های رایانه ای کشیده شده اند. به منظور دستیابی به اهداف پژوهش از میان پژوهش های حاضر بررسی های لازم انجام شده تا با نقش فعالیت های خلاقانه و بازی های آموزشی در یادگیری دانش آموزان ابتدایی مواجه شده و یافته ها نیز در جدولی جمع آوری شده است. برای جمع آوری داده ها از روش سنتزپژوهی شش مرحله ای استفاده شده است که 20 مقاله مورد بررسی قرار گرفته است. نتایج نشان می دهد که یکی از فعالیت های لذت بخش برای کودکان بازی است. هر بازی در رشد همه جانبه قوای ذهنی، جسمی، شخصیتی و اجتماعی کودک تاثیر دارد؛ در واقع بازی آموزش است و کودک از طریق بازی مهارت های گوناگونی کسب می کند و یکی از وسیله های آموزش است که معلم می تواند از طریق بازی دروس مختلف را آموزش داده تا دانش آموزان بهتر یاد بگیرند. بنابراین توصیه میشود والدین و معلمان زمان بازی برای کودکان را تاکید کنند که نباید بیش از این ساعت در روز بازی کنند زیرا با اینکه بازی فوایدی برای کودکان دارد زیان های ان نیز قابل چشم پوشی نیست. کلید واژه: بازی، کودکان، دانش آموزان، خلاقانه |
کلیدواژه ها |
کلید واژه: بازی، کودکان، دانش آموزان، خلاقانه |
وضعیت: پذیرفته شده برای ارسال فایل های ارائه پوستر |