بررسی عملکرد مدیران تحصیل کرده و غیر تحصیل کرده درآموزش وپرورش
کد مقاله : 1004-5THEEPCK-FULL
نویسندگان
علی رستم پور *، راضیه رستم پور
آموزش و پرورش
چکیده مقاله
پژوهش حاظر بررسی عملکرد مدیران تحصیل کرده و غیر تحصیل کرده درآموزش وپرورش می باشد. جامعه آماری در این تحقیق شامل کلیه مدارس دبیرستان دوره اول میباشد. که جمعاً شامل 45 مدرسه راهنمایی میگردد. در این تحقیق برای آزمون فرضیه ها و انجام مقایسه کارآمدی مدیران تحصیل کرده در رشته های مدیریت با سایر مدیران مدارس به دو دسته تقسیم گردیدند مدارسی که مدیرانشان در رشته های دانشگاهی و مدیریت تحصیل نموده‌اند. و مدارسی که مدیرانشان در رشته هایی غیر از رشته های مدیریت تحصیل نموده و یا احیاناً فاقد تحصیلات دانشگاهی میباشند. برای انتخاب نمونه که شامل 29 مدرسه از گروه الف و 16 مدرسه از گروه ب می‌باشند. به خاطر اینکه نمونه های انتخاب شده تقریباً از یک منطقه محدود جامعه آماری می باشند تفاوت های فرهنگی .مادی.رفاهی.سطح توقعات و مواردی از این قبیل در این تحقیق خنثی گردیدند. با مراجعه مستقیم خود محقق به مدارسی که به طور تصادفی از هر دو گروه انتخاب گردیده بودند، پرسشنامه ها مستقیماً در اختیار پنج نفر از دبیران هر دبیرستان قرار می گرفت .
به منظر تجزیه و تحلیل اطلاعات به دست آمده از طریق پرسشنامه ها و در نهایت آزمون فرضیات از روش های آماری استفاده شده است و می توان نتیجه گرفت که بین نحوه مدیریت و کارآمدی مدیران تحصیل کرده در رشته های مدیریت و سایر مدیران تفاوت های معنی داری وجود دارد .
کلیدواژه ها
عملکرد مدیران ، محیط اجتماعی ، آموزش و پرورش
وضعیت: پذیرفته شده برای ارسال فایل های ارائه پوستر