بازشناسی حقوق کودک با تأملی بر اندیشه های تربیتی کتاب توتوچان |
کد مقاله : 1002-5THEEPCK-FULL |
نویسندگان |
اسدالله مرادی1، نجمه احمدآبادی آرانی *2، حمید احمدی هدایت1 1عضو هیات علمی دانشگاه فرهنگیان 2دانش آموخته دکتری فلسفه تعلیم و تربیت و مدرس دانشگاه فرهنگیان |
چکیده مقاله |
هدف از پژوهش حاضر، بازشناسی حقوق کودک با تأملی بر اندیشه های تربیتی کتاب توتوچان می باشد. جهت نائل شدن به اهداف پژوهش از روش استنتاج مبتنی بر تحلیل مفاهیم و متن استفاده شده است. نتایج پژوهش بیانگر آن است آشنایی با طبیعت، تقویت خلاقیت و حس کنجکاوی، یادگیری ارتباط مؤثر اجتماعی، قدرت انتخاب و شناخت حقیقتهای بدیهی زندگی از اهداف اصلی این مدرسه بودند. در این مدرسه به مربیان کودکستان و مدارس آموخته بودند کودکان را در چهارچوبهای فکری غالب قرار ندهند چون الگوهای از پیش تعیینشده، خلاقیت و جاهطلبی کودکان را سرکوب میکند و رؤیاهای بزرگ آنان را از بین میبرد. بر این اساس سعی کنیم تا خود را به جای دانش آموزانمان قرار بدهیم و گوشی باشیم برای شنیدنشان، چشمی باشیم برای دیدن شادیهایشان و آغوشی باشیم برای دردهایشان و بیانی باشیم برای گفتن جملاتی که لازم دارند بشنوند تا پرقدرت تر در مسیر زندگی گام بردارند. |
کلیدواژه ها |
حقوق کودک ، توتوچان ، طبیعت گرایی ، برنامه درسی، مدرسه |
وضعیت: پذیرفته شده برای ارائه شفاهی |